Website hacked.

Website was gehacked. Het kan zijn dat de website nog niet optimaal werkt.

Gezonde Voeding

Gezonde Voeding
Uw gezondheid, het belangrijkste van heel uw leven hier op aarde. Hier krijgt een een mooi overzicht van verschillende groenten, kruiden en producten, die goed zijn om uw gezond lichaam te geven.

Zout

Het is al heel lang bekend, dat teveel zout, slecht voor het lichaam is. Het is zelfs zo dat 85% van de Nederlandse bevolking teveel zout binnenkrijgt. Volwassen mogen eigenlijk niet meer dan 6 gram zout per dag binnen krijgen. Mannen eten 9.9 gram zout per dag en vrouwen 7.5 gram zout per dag. Dit kan dus zorgen voor een hoge bloeddruk , een grotere kans op hart- en vaatziekten, nierziekten, maagkanker en botontkalking. Het wordt dus echt tijd om te minderen met zout.  Het meeste zout dat we binnenkrijgen zit in het eten en drinken wat wij kopen. In brood, vleesproducten, kaas, kant en klare maaltijden, pizza’s, soepen, sauzen, hartige snacks, roomijs, koekjes en gebak zit ontzettend veel zout.

Beschermers


Overal kunnen we lezen dat we meer antioxidanten moeten eten.
Antioxidanten zijn voedingsstoffen die ons beschermen tegen de vrije radicalen in ons lichaam die er onvermijdelijk ontstaan. Ze worden tegenwoordig toegevoegd aan allerlei voedingsproducten. Maar is dat de manier waarop we ze nodig hebben? Laat me je eerst uitleggen waarom het zo belangrijk is om ervoor te zorgen dat je ze volop binnenkrijgt. Vooral als je boven de veertig bent en gezond, vitaal en met weinig rimpels oud wilt worden.

hart-cholesterol

Massaal smeerden we cholesterolverlagende margarines op ons brood, maar daarmee verlaagden we niet de kans op hart- en vaatziekten. Cholesterol is namelijk helemaal niet zo slecht zoals altijd werd beweerd. Artsen schrijven massaal cholesterolverlagende medicijnen voor, naar schatting aan zo’n 1,5 miljoen Nederlanders. We hebben jarenlang gehoord hoe gevaarlijk en ongezond cholesterol voor ons is. Volgens de Nederlandse emeritus professor cardiologie Paul Hugenholtz moet het roer om.Uit vele onderzoeken is gebleken dat een hoog cholesterol niet veel kwaad kan en zelden de hoofdoorzaak is van hart- en vaatziekten. Statines slikken en cholesterolverlagende margarines smeren is hetzelfde als fanatiek dweilen met de kraan open.

Komkommer

Dat het eten van groente goed is voor je gezondheid is algemeen bekend, toch wordt een van de meest gekweekte groenten ter wereld vaak onderschat. De komkommer wordt door veel mensen gezien als een groente die slechts water bevat, echter brengt het eten van komkommer toch vele gezondheidsvoordelen met zich mee. Komkommer wordt vaak gegeten als onderdeel van diverse salades of sausjes, echter is een losse plak komkommer een van de meest onderschatte groenten die er is. De gezondheidsvoordelen van komkommer ga je pas echt merken wanneer je deze groente minimaal een maand op dagelijkse basis eet. Een komkommer zit vol met vitamine K, C en B5. Tevens bevat een komkommer de mineralen molybdeen, kalium, mangaan, magnesium en aminozuur tryptofaan.

Bananen

Bananen hebben de naam van dikmakers, maar zijn voor de hersenen en spieren superfoods. Bananen bevatten naast drie natuurlijke suikers (sucrose, fructose en glucose) ook nog vezels die de suikers afremmen waardoor het effect op de suikerspiegel minder is dan brood of gekookte aardappelen/rijst. Waar is een banaan nog meer goed voor? Depressies: Een banaan bevat de stof tryptofaan, een eiwit dat je lichaam omzet naar serotoninen. Deze stof ontspant, verbetert je stemming en geeft je een goed gevoel.PMS: Bananen bevatten de vitamine B6. Deze reguleert de bloedsuikerhoogte en heeft een direct effect op je stemmingen.

bewerkte_voeding


Er bestaat veel verwarring over de vraag welke voedingsmiddelen gezond zijn en welke niet. Hier volgt een lijst van 20 voedingsmiddelen die in het algemeen erg ongezond zijn. Als je wilt afvallen en chronische ziekte wilt voorkomen, zou je niet veel van deze voedingsmiddelen moeten eten. Het is meestal het best om ze helemaal te vermijden. In dit artikel worden, waar mogelijk, gezonde alternatieven genoemd.

knoflook-gezond


De een vind dat het ontzettend stinkt en de ander kan geen dag zonder. We hebben het over knoflook. Knoflook is ontzettend gezond en wordt gebruikt tegen allerlei kwaaltjes. Knoflook kun je zowel rauw als gekookt eten. In een hoop gerechten komt knoflook voor en iedereen heeft wel eens iets met knoflook gegeten.  Het is vast komen te staan dat knoflook je gezondheid ondersteunt en kan helpen bij het voorkomen en de behandeling van talloze ziektes en kwalen.

Website en/of domeinnaam united-lightworkers.be te koop. Meer info

enfrdees